söndag 24 oktober 2010

Mångkulturell vecka!

Hej på er!

Den här veckan har varit speciell av många orsaker. Den började med att eleverna fick gå på bio och se den smått pirriga filmen Pirret. Medan jag låg hemma i feber fick barnen så småningom ha Andrea och Susanna som lärare. Det gick utmärkt tyckte barnen. Jag fick beröm för hur duktiga och skötsamma barn jag har och att de alla har gått framåt mycket. Jag kan bara hålla med. Och det är ju också sådant vill man höra då man vill veta hur det har gått! Jag missade tyvärr teaterpjäsen som barnen fick njuta av på torsdagen men eleverna berättade för mig att den var bra och att de tyckte om den. Det blev småningom fredag och vi firade FN dagen tillsammans med Ursula och FN-filuren. Barnen hade kloka funderingar kring milenniemålen och de älskade verkligen att krama den gosiga FN-filuren! Det konstigaste med fredagen var nog all den snö som hade kommit. Det hade blivit vinter sedan jag senast var på jobbet och det kändes som om jag hade varit borta hur länge som helst. Jag har nog inte sett så ivriga elever sedan de fick sina datorer! Barn älskar snö, så är det.

Ha det bra och fortsatt trevlig helg på er allihopa!

Staffan

Veckans bilder:

Två glada tjejer som njuter av det vackra vädret.

Eleverna presenterar sina fina arbeten kring FN. 

Och småningom fick vi träffa Ursula och FN-filuren.

FN-filuren har nog det bästa jobbet i världen tror jag...

Förskoleklasserna fick posera med den omtyckte filuren innan han gick sin väg.

Och det var dags att återgå till skolarbetet igen!









  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar