fredag 16 maj 2014

4 mål, vikingar och musikal

Hej,

Här kommer det roliga och lärorika från vecka 20.

Leoparderna berättar:


Vilgot: Jag har lärt mig mera om multiplikationstabellerna. Jag tycker att 4 mål på idrotten var roligt.

Bernadina: Jag har lärt mig mera om multiplikationstabellerna. Jag ser fram emot musikalen.

Katarina: Jag har lärt mig mera om tabellerna. Jag tycker det har varit roligt att se fram emot musikalen. 

Vigor: Jag har lärt mig att multiplicera med 1000. Det var roligt att spela 4 mål för första gången. 

Nathan: Jag tycker det var roligt på träslöjden. Jag har lärt mig mera om vikingar.

Leo Lukas: Det var roligt att leka med Björns barn på skolan. Jag lärde mig mera om Vikingar.

Robert: Jag tyckte det var roligt att spela 4 mål för första gången. Jag har lärt mig mera om manus.

Love: Jag har lärt mig mera om läsförståelse. Det var roligt med 4 mål.

Siri: Jag har lärt mig mera om vikingar på SO. Det var kul att ha 4 mål på idrotten och EQ.

Maja: Jag har lärt mig mera om vikingar. Det var kul med MUGI tester.

David: Jag har lärt mig mera om vikingarnas skepp på SO. Det var kul på syslöjden.

Elena: Jag har lärt mig mera om vikingar. Det var kul på träslöjden och EQ.

Ida: Jag har lärt mig uppställning med gånger. Det var kul att göra korsord på musiken.

Carl: Det var kul att lära mig mera om vikingar. Det ska bli kul att se på Rävar och Hjortars musikal.

Signe: Det var kul att titta på musikalen och MUGI tester på idrotten. Jag har lärt mig mera om vikingar.

Erik: Det var kul på idrotten med 4 mål och jag har lärt mig mera om multiplikationstabellerna.

Isaac: Jag har lärt mig mera om vikingar på SO. Det var kul med 4 mål på idrotten.

Elsa: Det var roligt på bilden. Jag har blivit bättre på 4 mål på idrotten.

Charlotte: Jag har lärt mig uppställning med multiplikation. Jag tyckte det var kul att spela 4 mål.

Som avslutning på fredagen gick vi till biohuset i Mariefred för att ta del av förskoleklassarnas musikal Fred och Marie. Vi i Leopardklassen konstaterade efteråt att det nog låg massor med övning bakom musikalen för den var RIKTIGT BRA! För att stå på scen behövs mod och det hade helt klart föreskoleklassarna.

Stort TACK för en fantastisk musikal!

Här nedan finns bilder från vecka 19 och 20.

 Vecka 19 fick vi ta del av Bokhyllan.

 Färglära på bildlektionen.


 Tulpantillverkning på bildlektionen vecka 20.

 Stor koncentration på syslöjden.

Leoparder agerar fotograf.

 Den populära 4 mål leken på idrotten.




 På väg till musikal tillsammans med Tigrarna.

 Vid biohuset.

Musikalen Fred och Marie.


 Vi delade ut våra tillverkade tulpaner till duktiga skådespelarna! 


Trevlig helg!

Linda och Felix

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar