fredag 9 maj 2014

Roligt och lärorikt - en reflektion över veckan

Hej på er,

Vi i klassen har ett mysterie för Sherlock Holmes.
Det är nämligen så att den fina rosa kameran med bilder från denna vecka har fått fötter och tillfälligt försvunnit. 
Som tur är Leoparderna väldigt duktiga på att beskriva och uttrycka vad de tycker har varit roligt och vad de lärt sig. 



Robin: Det var roligt att gå på teater (Bokhyllan). Jag har lärt mig mera inom matematiken.

Elsa: Det var roligt med Bokhyllan. Jag har lärt mig om runskrift på SO.

Isaac: Jag tyckte det var roligt på teatern. Jag har lärt mig mera om runskrift och en ny lek på idrotten.

Charlotte: Det var roligt att göra runstenar på SO. Det var kul att spela 4 mål på idrotten.

Erik. Det var kul att gå på teater Bokhyllan. Det var pirrigt att kolla på nationella proven. Det var roligt att testa på 4 mål på idrotten och att lära mig om runskrift.

Signe: Det var kul att kolla på Bokhyllan. Jag har lärt mig alla bokstäver i runskrift utantill. Det var pirrigt att kolla på nationella proven.

Carl: Det var kul att titta på teatern. Jag har lärt mig runskrift på SO. Det var kul att kolla på nationella proven. 

Ida: Det var kul på slöjden när vi gjorde MP14. Det var kul att springa i hjorthagen och så har jag lärt mig mera om runstenar.

Amanda: Det var kul när vi gjorde MP14 på slöjden. Det var kul att testa på 4 mål på idrotten. Jag har lärt mig runskrift.

David: Jag tycker att det var kul på SO när jag lärde mig runskrift och på syslöjden när vi gjorde en MP14. Det var kul att se på Bokhyllan.

Freja: Jag tycker att det var kul på SO när vi lärde oss om runskrift. Det var roligt att gå på teatern och se pjäsen Bokhyllan. Det var också roligt på syslöjden då vi tillverkade MP14.

Maja: Jag tycker att det var roligt att se pjäsen Bokhyllan. Det var kul att skriva manus och att lära mig runskrift. Det var kul på idrotten när jag lärde mig 4 mål.

Tuva: Jag tycker det var roligt att se på teatern. Jag har lärt mig om runskrift på SO och det var kul när vi lärde oss 4 mål på idrotten.

Siri: Jag tycker att det var spännande att se resultatet på nationella proven. Jag lärde mig runskrift på SO. 

Leo Lukas: Det var väldigt roligt att hålla på med runskrift på SO. Det var kul att se på Bokhyllan och att lära mig leken 4 mål på idrotten. Vi har lärt oss två nya lekar denna vecka den andra leken heter Slottstriden. Det var roligt att skriva manus. Jag lärde mig mera om färglära och det var klurigt att blanda den svarta färgen. Det var gott med potatisbollar till lunch. 

Nathan: Jag tyckte det var roligt att lära mig runskrift. Det var kul på träslöjden när vi gjorde MP14.

Katarina: Jag tycker det var roligt att se Bokhyllan. Jag har lärt mig runskrift. Det var roligt att lära mera om Allemansrätten på idrotten.

Bernadina: Det var roligt att titta på Bokhyllan och skriva manus. Det var roligt att lära mig om runor och att se resultatet i nationella proven.

Vilgot: Det har varit roligt i skolan och jag har lärt mig mycket till exempel se på Bokhyllan och runskrift.

Robert: Det var kul att lära mig en ny lek på idrotten (4 mål). 

Love: Det har varit roligt att vara ute på rast. Det var kul med nya lekar på idrotten (Slottstriden och 4 mål). Det var kul att gå på teater.


Trevlig helg till er,
Linda och Felix

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar