onsdag 28 maj 2014

Cykel i trafiken och statistik


Hej på er alla!

Denna vecka blev kort men vi har haft roligt och lärt oss en hel del! :)

Leoparderna berättar:

Freja: Jag har lärt mig mera om 4 mål på idrotten. Jag tycker det var roligt med syslöjden.

Elena: Jag har lärt mig mera om 4 mål. Det var roligt att cykla runt hjorthagen.

David: Jag tycker det var roligt när polisen besökte oss. Det var också roligt på syslöjden och ställa frågor till statistikuppgiften. Jag har lärt mig mera om trafiken.

Amanda: Det var roligt att spela 4 mål på idrotten. Jag har lärt mig mera om hur man ska cykla i trafiken.

Siri: Det var roligt när polisen besökte oss. Jag lärde mig mera om diagram.

Tuva: Det var roligt att cykla runt hjorthagen. Jag lärde mig mera om hur man cyklar i trafiken.

Maja: Det ska bli kul att ha SO då Uffe är tillbaka från Finland. Jag lärde mig hur jag ska cykla i trafiken.

Robin: Jag tycker det var roligt och jag har lärt mig att göra statistik och diagram. Det var kul med 4 mål på idrotten. 

Elsa: Det var roligt att cykla runt i hjorthagen. Jag har lärt mig mera om diagram.

Isaac: Det var kul att cykla runt hjorthagen. Jag har lärt mig hur man cyklar i trafiken.

Charlotte: Det var kul att cykla i hjorthagen. Det var kul med 4 mål på idrotten. Jag har lärt mig hur man läser för olika åldrar.

Erik: Jag har lärt mig mera om att cykla i trafiken. Jag tycker det var roligt att spela 4 mål på idrotten.

Carl: Det var kul när polisen besökte oss och att cykla runt i hjorthagen. Jag har lärt mig mera om diagram.

Ida: Det var roligt på träslöjden. Det var roligt när polisen besökte oss. Jag har lärt mig mera om diagram.

Vilgot: Det var roligt att cykla i hjorthagen. Det var roligt att hjälpa en i nöd. Jag har lärt mig att sparka hårdare boll i mål.

Bernadina: Jag har lärt mig mera om diagram. Jag tycker det var roligt att spela ett spel på NO.

Katarina: Jag tycker det var roligt på NO att spela penningborg. Jag har lärt mig att inte svänga för snävt med cykeln. 

Vigor: Det var roligt på NO och att spela penningborg. Det var roligt att cykla runt i hjorthagen. Jag har lärt mig mera om diagram.

Nathan: Jag tycker det var roligt när polisen besökte oss. Jag har lärt mig mera om diagram.

Leo Lukas: Jag tycker det var roligt att spela penningborg och att cykla i hjorthagen. Jag har lärt mig mera om diagram och vad åk 4 Vargarna tycker om. 

Robert: Jag tyckte det var kul att polisen besökte oss och att cykla runt i hjorthagen. Jag har lärt mig mera om vad de tycker om i åk 4 Vargarna. Jag har också lärt mig om ekonomi i penningborg.

Signe: Jag tyckte det var kul när polisen besökte oss. Jag har lärt mig mera om diagram och statistik. Det var kul att spela penningborg och ställa frågor till Rävarna.

Polisen besökte oss och berättade om hur man cyklar i trafiken.


Vi fick prova på en hinderbana med cyklarna. 

Alla stod i ett snyggt led och väntade på sin tur.

 4 mål på idrotten.

Statistik och diagram. 
Eleverna gick runt i klasserna och ställde frågor till deras statistikuppgift.

 Elever som varit hos åk 4 Vargarna och gjort sin statistikuppgift.

 Elever som besökte Rävarna för att göra sin statistikuppgift.



Ha en trevlig helg!

Leoparderna, Felix och Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar