fredag 23 januari 2015

Snö och öppet hus

Hej på er!

Arbetsveckan är ännu inte slut. 
Imorgon är det dags för öppet hus på Gripsholmsskolan.
Varmt välkommen!

Denna vecka har vi fått njuta av den efterlängtade vintern. Skolan är fylld med snö och eleverna trivs och är kreativa i pudersnön.

Så här tyckte Leoparderna om veckan som gick (hittills). 

Charlotte: Jag tyckte att det var rätt utmanande med matematikprovet. Jag tycker det var kul på musiken denna vecka.

Maja: Jag tyckte det var roligt att rita samiska flaggan och på idrotten när vi hade innebandy. Jag har lärt mig negativa och positiva tal.

Bernadina: Jag tycker att det var roligt att det har blivit fredag, då har vi få lektioner men roliga. Jag har lärt mig negativa och positiva tal.

Isaac: Jag tycker att det var roligt att det har blivit fredag, då har vi få lektioner men roliga. Jag har lärt mig negativa och positiva tal.

Robert: Jag tyckte att det var rätt utmanande med matematikprovet. Jag tycker det var kul på musiken denna vecka.

Tuva: Jag tycker att det var roligt att det har blivit fredag, då har vi få lektioner men roliga. Jag har lärt mig negativa och positiva tal.

Elena: Jag tycker att provet var roligt och roligt att vara första gången i nya träslöjdsalen.

Leo Lukas: Det var kul att skriva matematikprovet. Det var kul att vara i träslöjdsalen. Det var också kul att rita samiska flaggan och veta hur den ser ut. Jag har lärt mig negativa tal.

Elsa: Jag tycker att det var roligt att det har blivit fredag, då har vi få lektioner men roliga. Jag har lärt mig negativa och positiva tal.

Freja: Jag tycker att provet var roligt och roligt att vara första gången i nya träslöjdsalen.

Ida: Det var kul att göra matematikprovet och göra korsstygn på textilslöjden. Jag har lärt mig mera om andra landskap.

David: Det var roligt på syslöjdslektionen, roligt med matematikprov och måndagens innebandylektion. Det ska bli kul att åka skidor på idrottslektionen idag. Jag har lärt mig att rita samiska flaggan och det var kul att rita den.

Love: Det var kul på måndagens idrottslektion när vi hade innebandy. Det var kul på träslöjden och att åka skidor på idrotten.

Robin: Det var roligt med idrottslektionerna denna vecka och det ska bli kul att åka skidor idag (fredag). Jag har lärt mig mera om division. 

Nathan: Jag tyckte det var kul på måndag då vi hade innebandy på idrotten. 

Erik: Jag har blivit bättre på basket. Jag har blivit bättre på division och läsförståelse.

Vilgot: Jag har blivit bättre på matematik. Jag tyckte det var kul när vi körde ismonster på rasten. 


 Den nya slöjdsalen.

 Eleverna städade flitigt. 

 Skidåkning på apotekarängen.



Eleverna gjorde trix med skidorna i nedförsbacken.


Trevlig helg!
Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar